Egy mezitlábas ember

Aylon képe

Vangelis - Procession ( Tatry )

Az összes szegény nyomán járok és élem minden percüket.  Annál is inkább, mert  félszegségük, szégyenük nagy és erejük kevés. Nem panaszkodnak. Az igazi szegény, ki lélekben gazdag, sohasem panaszkodik. Nem jár segélyért, spórol,ahol csak tud és hazudik magának. Szeretve hazudik gyermekének. Az anyám is ilyen volt. Az utolsó fillérből vett kenyeret amit úgy szelt fel, mintha vagyonos emberek lennénk. Olyan méltósággal tette az asztalra és mosolyával kente szívünkre a szeretetét.
Nincs semmi baj, örökké élünk!..
Aztán tisztára mosta ruháink, mert ismerte jól az áztatás fortélyait. Nem panaszkodott. Mindig elégedett volt a napi szépségekkel.  Imádtam a nyugalmat, ami körülötte volt.  Ha néha idegeskedett,

- bocsánatot kért tőlünk.
Magáztam a szüleim. Édesapám tanított rá, amikor még éppen csak megtanultam beszélni. Biztos ebből adódik, hogy akit magázok azt nagyra becsülöm,. méltóságot adok neki.
A mesterem is magázom, már lassan húsz éve.
Amikor férjhez mentem azt mondta a nagymamám, ,,lányom tegezzél." Én képtelen voltam rá.
,,Mamikám,- nem tudom tegezni magát"
Tudom mi a válasz, ahogy éppen olvasod soraim, 
-na nem ezen múlik a tisztelet!
Dehogyisnem!  Aki így nő fel az másképp viszonyul a világhoz! Sokkal nagyobb alázat húzódik lelkében és visszakapja  a sorstól.
Nagyon szép dolgokat. Ha megyek valahová, a lányom készít szendvicset, a születésnapomon ő süti nekem a tortát. Mert úgy nőttek fel a gyerekeim, hogy születésnapi tortát mindig saját kezemmel készítettem.
Elvből, hogy megtámogassam a ,,frissen születettet" olyan ízekkel, amit érzett már nyelve hegyén, amikor engem választott
Ő legyen az Édesanyám, tőle tanuljam hogy kell élni. Mert ő egy túlélő...viszonzásul, mindig a virágoskertünkből szedtek csokrot, (vagy a szomszéd néni adott az övéből) alakuló szép ízlésük szerint. Anyummal én is így tettem régen..

De sokszor kérdeztem már az Úrtól,
- mond, miért tartasz még ebben a világban?
Pedig tudom miértis, mert a Szüleim és a  Lányaim ezt így kérik tőlem, belenyugodva a mindenség akaratába.

- Hiszen, nem azért születtünk erre a világra, hogy egymás szívét összetörjük, -hanem azért, hogy merjük elfogadni azt élet szépségeit, és iszonyatos nehézségeit, amit már keservesen kiszenvedtünk a lelkünkből. -

toni képe
toni
Offline
Csatlakozott: 2010/04/13
Hozzászólások:

Kedves Aylon!

Egy szót sem írtál a versemröl, mégis minden leírt sorod bizonyitja, hogy mennyire megértetted. Megértetted, mert átélted, milyen hatássalvan egy élő emberre a családi élet. Nem az olvasás, nem a tanulás. hanem az átélt gyermekkor teszi az embert azzá, ami. Van egy nagyon régi idézet, amit a gyüjtésem kezdetén irtam fel valahova:

Az ember az olyan mint egy drágakő. Ahhoz, hogy megálapitsd az igazi értékét, ki kell venned a mindennapi keretböl.

Igen, az embernél a mindennapi keret, az amit olvasott amit tanult, és úgy viselkedik  ahogy a társadalom megköveteli. Az igazi értékét csak akkor ismered meg, ha ebböl a mindennapi mesterségessen elsajátitott énjét, olyan extrem helyzetbe hozod, ahol ő mint ember, nem a társadalom egy jónevelt tagja mükődik. Csak akkor jön elő, minden ember valódi értéke. Például megy valaki előtted be valahova, és a bejárati ajtót elengedi, ami becsukódik. Visszalép, és dadogva bocsánatot kér, hogy ő el volt gondolkodva, és nem is vette észre, hogy te jössz utánna. Ez szerintem egy mesterségessen az idők folyamán elsajátitott, mondhatnánk "inteligencia",vagy jóviselkedés, mert annak aki ezt kiskorátol, vagyis egy olyan környzetben nevelkedett fel, ahol ez normális udvariasság volt, az az ember akárhogy is el van gondolkodva, akkor is nyitvatartja elötted az ajtót, mert ezeket a tetteketnem az esze irányitja, hanem a veleszületett, belenvelt automatikus viselkedése. Ami azt jelenti, ő nem csak udvariassan viselkedik, hanem udvarias is.
 Lehet, sokaknak ez egy kicsinység, szőrszálhasogatás, de a mi életünk legnagyobb élményei, a kicsinységekböl indultak ki. Kérlek bocsáss meg, hogy elfilozófáltam, de ezt mind az hozta ki belőlem amit tőled olvastam, és nagyon is tetszik az amit leírtál.

üdv Tóni

Aylon képe
Aylon
Offline
Csatlakozott: 2008/07/22
Hozzászólások:

Kedves Tóni!

Nem véletlen, hogy miért a nők testébe

tervezte a teremtő a ,, babaházat! "

Változik a világ, változnak az emberek a férfi-női szerepek felcserélődnek.  A rohanásban amit nyerünk a réven, elveszítjük a vámon.  A család modellnél nem találtak ki jobbat ! Mindenkinek szívügye, ami, de a teljes kiteljesedéshez egy nőnek anyává kell válni. Különben egyoldalúan éli meg egoját. A legnehezebb akaraterő a lemondáshoz kell, hiszen nincs siker áldozathozatal nélkül.  Az önátadás először a partnernek a fogantatás pillanatában, aztán amikor világra jön a ,,Csoda" annak ezernyi velejárójával együtt vállani Őt, minden körülményben.

Hihetetlenül szép tud lenni és nemes, amit most a nők tudatukban átkeresztelnek teherré. Még akkor is, ha minden  szuper csillogó játékot a kezébe nyom szeretett kölkének.  Sajos látni fiatal szülőket, akik teherként élik meg a gyerekükkel való lelki foglalkozást! Már akár magzati korban is. Mi ez, ha nem lehetőség a terémtés erejével, teremteni egy új világot. De bárki anyajelölt nem adhat otthont,, csak akihez készül leszületni lélek. A kiválszatott, akár milyen rövid időre. Vagy akár több generáción keresztül. Hiszen itt én három láncszemet érzékeltettem. Remélem nem rosszul.

Köszönöm szeretettel, itt jártad.Mosoly

Üdvözöllek

Aylon

hori képe
hori
Offline
Csatlakozott: 2008/07/12
Hozzászólások:

Az alapvetően elfogadott (keresztény) morál átjárja írásodat. Vannak, akik szerint ez a gyengék morálja, de mint tudjuk, a gyengeségből lehet előnyt kovácsolni.
Egyetértek azzal, amit a magázásról írsz (bár máshogy is lehet tisztelni), de hogy a sorstól visszakapja-e az illető? - nem minden esetben.
A világ „elhalad(t)” mellettünk; ebben a Celeb-világban más értékrend uralkodik, ami alól nem vonhatjuk ki magunkat, bármennyire is kapálózunk ellene, az élet minden színterén megjelent az erkölcstelenség, akiknek elöl kellene járni, tisztességben mögöttünk kullognak. Ebbe születik bele, vagy él a gyerek.
A gyereknevelés „minősége” alapvetően a két szülőn múlik, ha egyik fél nincs, természetesen akkor csak az egyiken – ez esetben, amennyire nehezebb anyagilag, fizikailag létezni, annyival könnyebb is lehet értékrendet teremteni egyedül. Megkockáztatom, sokkal céltudatosabban lehet gyereket nevelni önállóan (nincs kivel egyeztetni, vagy harcolni, a gyerek jobban tudja, kire támaszkodhat igazán, stb).
A konvencionális értékeket manapság fenntartani sokkal nehezebb, a nőt belekényszerítette a kapitalizmus a pénzkeresés hisztériájába, ezért a nő alapvető szerepe is átértékelődött.
A nők sokasága nem akar anya lenni (vagy csak sokára, amivel a gyerek egészségét is veszélyezteti), sok esetben a karriert választja, de nem veszi észre, hogy a sikerért cserébe alapja vesztett ember lesz, ha alapvető funkcióját nem tölti be, a gyerekszülést és nevelést nem vállalja.
Nem hiszek abban, hogy az anya ugyanúgy el tudja látni a gyereket, mintha nem hajszolná magát. Természetesen ilyenkor az apára is áttevődnek anyai (háziasszonyi) feladatok, túlzott esetben szerepcsere is lehet (mit is szűr le ebből a gyermek??). Szerintem ez baj. Azt sem hiszem, hogy a sok ezer év alatt kialakult vadászó-háborúzó férfiból konyhatündért kellene faragni, mert a férfi alapja nem az (már gyerekkorában is látszik, ahogy, amit játszik).  Rengeteg válás ebből adódik. (Ha ráérsz, utánajárhatnál, pontosan kik találták ki az egyenjogúságot. Mosoly - hacsak a cél nem a rombolás volt, maga.)
Én borúlátó vagyok, és azt mondanám, a gyerekkorunkból ismert anyákból egyre kevesebb lesz, a családokból is, és az ezzel összefüggésbe hozható értékek fokozatosan kihalnak.
Még ha eltávolodtam is kissé írásod gondolataitól, kb. ez jutott eszembe.

- hori -

Aylon képe
Aylon
Offline
Csatlakozott: 2008/07/22
Hozzászólások:

  Kedves Hori!

Nagyon örülök, hogy sok szintet érintettél. A keresztényi érzéseket otthonomból merítettem, mert ha tetszett, ha nem, esőbe, hóba misére zavartak. Ha elaludtam a félkilencest és a tizenegyes mise helyett a Tenkes kapitánya c. filmet előnybe részesítettem, akkor a vasárnap estefelé  bicikliztem háromkilómétert a máriafürdői kápolnába.   -Ez volt az egyetlen hozomány, amivel a gyermekkorom otthonát elhagytam. -

Nézd, nem néztem utána, mert annyira még emlékszem, hogy a múltszázad második felétől, jogilag emancipálódott nők, szerintem mid a mai napig, nem egészen egyenrangúak.. Legalábbis ami az egyenlő munkahelyi bérezést illeti. De tény és való, szeretnek nadrágot hordani és csodálkoznak sok mindenen.

Várják az udvarlást a férfiaktól,de mindent akarnak! Azt mondom, utálatos dögök lettek a nők. Ez nagyon nem szép mondat, de sokesetben igaz.

Számító, önző, alattomos, semmi nem számít életben, nagyon nehéz az indigó gyerekek élete.  De hát azért indigók, hogy szájbavernek majd minden, abnormális anyának nem nevezhető tehenet.

Akinek  nem inge, az ne öltözködjön! Mosoly

Tudom most csodálkozol, de őszintén mondom, én is borúlátó vagyok!

Teret kap a nem megbecsülés az élet sok területén. Népszerűtlen az egyszerűség, őszinteség.

A szegénység meg sosem volt jól fényezve, de  ma már ezzel is sokan visszaélnek.

Köszönöm jöttöd.

Barátsággal, Tisztelettel:

Aylon

Desert_Rose képe
Desert_Rose
Offline
Csatlakozott: 2008/11/11
Hozzászólások:

Szépet írtál, értettem és átéreztem minden sorát. A magázódáson azért elgondolkodtam. Nem. A magázódást a családon belül nem tudom elképzelni, mert nálunk nem volt szokás. Ismerve a magázó és tegező viszony mögött húzódó lelki hátteret, úgy gondolom, a magázódás önmagában nem jelent tiszteletnyilvánítást, de hideg távolságtartást annál inkább. Sokkal közelebb érzek magamhoz egy embert, akit tegezek, és sokkal feszélyezettebb a légkör, ha magázom. Én egyenesen meg fogom tiltani minden családtagomnak, ha nagyon öreg leszek is, hogy magázzanak! Annyira idegenszerű, és annyira természetellenes. A magázódást csak egyetlen viszonylatban tudom elfogadni, méghozzá az üzleti életben, ahol alkalmazom. Sehol máshol. Ha valakit magáznom kell, az már nem állhat soha igazán közel a szívemhez.

- Rose -

„Tőlem ne várjon

Aylon képe
Aylon
Offline
Csatlakozott: 2008/07/22
Hozzászólások:

Tudod Kedves Rose, amiről én írok az nem egészen ugyanaz, mint amikor valakit tán már a felnőtté válás küszöbén tanítanak, magázó viszonyban beszélni.

Pláne nem a szüleit kell magáznia. Mert az ellenkezője is nagyon nehéz, hiszen a mamim hiába kért engem hogy tegezzem mikor férjhez mentem és menyasszonyi ruhában álltam előtte...

- Képtelen voltam rá. -

Egy teljesen más világ, amikor egy gyermek fejlődő lelke a magázó viszonyban érik felnőtté. Hihetetlenül természetes és szerintem gyönyörű.

Noha, az én gyermekeim is engem már tegeztek. De látom az ellen példákat, a jelenben, hogy mennyire nincs tisztelet adva a szülőknek! Mennyire fenekükből kirángatott tiszteletlenséggel és parancsoló hangnemmel közelítenek és akarnak! De azonnal!

Aztán ha valaki már felnőttként magázódást tanul, akkor az teljesen más... Talán sikerül a különbséget érzékeltetnem! Szeretném nagyon, mert akkor már különösen más színe lesz az írásomnak.

Imádok magázó viszonyban beszélni. Észrevétlen tanultam meg olyan intelligenciát, amit egészen jól lehet kamatoztatni. Más dolog egy idegennel társalogni akár üzleti beszélgetésről legyen szó.

A tiszteletadás mindenképpen előszobája szinte minden megnyilvánulásnak. Mert megelőlegezed a bizalommal és három lépés távolságban ez mégis lehet ugyanúgy kölcsönös vagy elutasító.

Köszönöm jöttöd. Mosoly

Barátsággal.

Aylon

prayer képe
prayer
Offline
Csatlakozott: 2008/06/30
Hozzászólások:

Tökéletesen értem érzelmeid. Pontosan ebben a szellemben nőttem fel magam is: magázódva, csókolomot köszönve szüleimnek, nagyszüleimnek. Már csak jóval később, apám halála után köszöntem sziát édesanyámnak, amikor már nagyszüleim sem éltek. Érdekes, néha szégyelltem akkor a barátok előtt, kik "felvilágosultak" voltak, de most, visszacsókolnám mindet a valóságba.
Jhaj, a virágok!.. Igen, de sokat szedtem, még giz-gazt is, csak hogy mosolyogni lássam. Mosoly

prayer

Aylon képe
Aylon
Offline
Csatlakozott: 2008/07/22
Hozzászólások:

Kedves Zoltán!

Helyben vagyunk! Mosoly)) A magázódást illetően, mindent értesz, csak az emlékeidben kell kutatnod.

Tudom nem esik nehezedre és bő Kincstárat találsz! Mosoly

Úgy vettem észre, sok mindenben hasonlítunk, csak Te nem vagy nő én meg nem vagyok férfi!

Vagy várjál utána nézek, hm,.. de nem ,.. nem vagyok férfi! Mosoly)

Egészen biztos.Mosoly))

Barátsággal és Köszönettel.

Aylon

Judit képe
Judit
Offline
Csatlakozott: 2008/07/21
Hozzászólások:
Drága Aylon! Számomra rengeteg értéket sugároznak soraid, akkor is, ha én más szellemben nőttem fel. Felvilágosult, városi családban, tegeződve, mert a szívünkhöz közelállókat tegeztük, ahogy ezt is teszem. Tudod, az a véleményem, magázódva is küldhetünk "melegebb éghajlatra" valakit, mint ahogy tegeződve is megadhatjuk a legnagyobb tiszteletet. De amiket írtál a szeretetről, az anyaságról, azok mind szívemhez szóltak és szólnak. A szegényeket mindig sajnáltam és segítettem magam is lehetőségeim szerint, aki önhibámból, hiszékenységem és szeretetem jutalmául szintén azzá váltam. De nem siránkozok és nem kérek senkitől semmit, addig nyújtózom, míg a takaróm ér. Exférjemnek egy dologban igaza volt, - ám máshogy éljük meg - a tárgyak nem boldogítanak, a szeretet, a szerelem, a társ megléte az igazi boldogság:) Bölcs és értékes írás! Ölellek szeretettel: Judit

Szeretettel: Judit

"Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." Antoine de Saint Exupéry

Aylon képe
Aylon
Offline
Csatlakozott: 2008/07/22
Hozzászólások:

Drága Judit!

,,a tárgyak nem boldogítanak, a szeretet, a szerelem, a társ megléte az igazi boldogság:"

nagyon igaz amit írtál! .-)

Örülök hogy értéket találtál Te is! Mosoly

Írásomban, három generáció és örökölt szeretet megnyilvánulása. Nagyon sok múlik azon, ki milyen szellemben nevelődik és nem tehet arról ha nem kap olyan értékeket amelyikkel boldogulni tud. Sok féle környezetben sok színűség van! Egyik sem jobb a másiknál és relatív  mi a gazdagság! Lényeges a nyitottság, a szebb és jobb minőségibb élet iránt. Minden megtanulható és igazából senki nem hibás semmiért. Minden átruházható még a banki hitelek is. De mindent meglehet oldani, nem kell hozzá más ,,csak" a jó szerencse illetve a kitartás és az átláthatóság. Abban a percben, amikor valaki képes nagyító alá tenni saját maga korlátait, attól a perctől képes ledönteni lábai előtt. Utat engedve magának az útnak. Na olyankor érezzük meg a szabadságot és azt, hogy mennyire egyszerű lett az , amit tegnap még bonyolultnak láttunk. Jönnek lehetőségek, csak látni kell, nem begubózni.

Hihetetlen nagy vagyonokat lehet elherdálni az erkölcsit egy perc alatt.  A békafeneke alól is kilehet látni és ha mindenki úgy akarja, hatalmas vagyonra lehet szert tenni.

A belső mosolyt Istentől kaptuk, csak neki adjuk vissza!

Köszönöm jöttöd. Mosoly

Addig viseljük Szeretettel:

Ölellek.

Aylon

Aylon képe
Aylon
Offline
Csatlakozott: 2008/07/22
Hozzászólások:

Minden Kedves Hozzászólónak!

Bocsánat, hogy sok idő elteltével írok egy-egy viszont hsz-t. Sajnos időhiánnyal küszködöm, de igyekszem mihamarább válaszolni.

- A türelmet, köszönöm! -

Aylon

Taygeta képe
Taygeta
Offline
Csatlakozott: 2009/08/30
Hozzászólások:

Kedves Aylon!

Nagyon tetszett az írásod.

szeretettel Tay

"Egy kapcsolat igazi próbája, hogy bár nem értünk egyet, nem eresztjük el egymás kezét."    -      Alexandra Penney

Aylon képe
Aylon
Offline
Csatlakozott: 2008/07/22
Hozzászólások:

Kedves Klára!

Nagyon köszönöm soraid és a figyelmed. Mosoly

Barátsággal.

Aylon

blue képe
blue
Offline
Csatlakozott: 2008/07/14
Hozzászólások:

Drága Ilona! Az utolsó gondolatsorral nagyon-nagyon egyet értek. A magázódás az viszont más dolog. Én is abban a korban nőttem fel, ahol a gyerekek magázták a szüleiket....én csak a nagyszüleimet, anyuékat nem.

Az én álláspontom az, hogy teljesen mindegy, hogy valakit magázunk vagy tegezünk a tiszteletnek benne kell lennie, hiszen mind magázva, mind tegezve finoman és nem finoman mondhatunk vagy tehetünk olyat, ami kicsapja a biztosítékot. Tisztelni egy másik embert mindekét módban lehetséges, és ugyanúgy nem tisztelni is.

Mindenesetre nagyon szép gondolatsort vittél végig, köszönöm, hogy olvashattam.

Aylon képe
Aylon
Offline
Csatlakozott: 2008/07/22
Hozzászólások:

Drága Gabym! Kérem, ne vedd rosszul soká írott válaszom.Szomoru A magázódással kapcsolatban egyetértek azzal amit írtál, csak annyi a különbség, hogy a gyermeklélek ezt sokkal másabb formában éli meg, mint egy már ifjú korban megtanult magázódást. Nagyon érdekes fényben tükrözi a kapcsolatokat. Azt hiszem és meg sem sértődöm azon, hogy igazán csak olyan ember értheti meg igazán azt a finom árnyalatnyi különbséget,..szóval csak az, aki szintén így nevelkedett. Pont ez is volt a célom, ezt próbáltam érzékeltetni. Tudom fals, mert mindenki a saját neveltetéséből adódóan tud ,,ízanyagot" érezni soraimba. Akkor is nagyon jól esik, hisz nem kevés fantáziát mozgattam meg. Mosoly Igazán köszönöm szíves jöttöd! Mosoly, Barátsággal.

Aylon